Götet

En urvriden disktrasa är vad jag är idag. Schleten. Lätt värt det dock, för min helg har varit grymt rolig!

I fredags ägnade vi oss åt god mat, vin och lite frågespel. Igår däremot var det mer fartfyllt. Först åkte Cathrinen, Anna och jag in till stan för att shoppa lite. Jag tillbringade en timme i en musikaffär och tror mig ha hittat mitt nya stagepiano! Underbart med lite elfenbenskänsla i klaviaturen! Glad efter det fyndet, käkade jag årets första kulglass (mums!) och vandrade vidare i klädaffärer. En köpt skjortklänning senare, gick vi förbi systemet och åkte sedan hem igen. Jag var snäll och strängade Gustavs stackars gitarr, käkade lunch, gjorde mig i ordning och sedan var det partaj hela kvällen. Riktigt nice kväll med mycket roligt folk! Lite komiskt att halva festen bestod av Karlstadfôlk, varav de flesta faktiskt har flyttat till Götet.

Anna, Sandra och jag åkte iväg och röjde på Sticky ett tag. Lite för nyktert och lite för höga klackar dock, så besöket slutade ganska snart med en promenad till Burger King. Spårvagnen hem var gratis för mig. För Anna kostade den tre kuponger istället för nattaxans fyra. Vilken tur att inga kontrollanter var vakna klockan fyra på möran.

Idag har Anna och jag varit trötta på bussen. Hon har sovit och jag har läst Genuspedagogik. Det finns nog ingen mer än jag som är galen och pluggar i det här tillståndet.

Förresten, mitt lokalsinne är lysande. Leda runt folk på fyllan när jag inte vet var jag är, fungerar alldeles utmärkt.




Kommentarer
Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback