Veckan som gått

Ännu en vecka börjar lida mot sitt slut. Har bara gjort skolarbete och städning de senaste dagarna. Idag gick också Fredrik och jag en promenad ute i det friska höstvädret. Det var otroligt skönt att få komma utanför dörren utan att oroa sig över regn! Jag hoppas att det blir fler sådana dagar snart! Förutom promenaden, sålde jag även min säng idag. Med tanke på att Fredriks säng står i min lägenhet, är det inte nödvändigt att ha kvar min längre. Fick inte många hundralappar för den, men mer än så är den tyvärr inte värd.

I veckan kan jag se fram emot tre dagars lektioner, läxläsning och Arvikamârten till helgen. Dä blir allt nöge dä!

Hösten är här

Det börjar kännas att jag är tillbaka i Sverige nu. Ute är det mörkt och regnar. Ett riktigt höstrusk, med andra ord. Jag har blivit förkyld och sitter därför mest och tar det lugnt. Det är en del som måste tas igen i skolan, men jag hoppas och tror att det ordnar sig snabbt.

Jag har funderat en stund på vilka saker jag har att se fram emot i höst. Vanligtvis är planerna många, men inte i år. Faktum är att jag inte har några planer alls. Konstigt, fast ändå inte. Jag har ju bestämt mig för att spara lite pengar i höst och kan därför inte planera alltför många resor ifrån Arvika. Istället ska jag satsa på skolarbetet. I vår har Sosso och jag vår examenskonsert och då måste jag vara i form!

Nej, nu ska jag ta mig genom regnet hem till Fredrik och krypa ner i en filt med en kopp te. Broderi får bli kvällens sysselsättning.

Det här hände i Spanien

Vi lärde känna vår huskatt Kim, en helt underbar kisse!

Vi såg massor av djur i två djurparker och uppe på ett berg fyllt av örnar.

Puerto Banús besöktes, precis som vanligt!

Castillo de Sohail i Fuengirola.

Utöver detta ägnade vi semestern åt att sola, bada och äta god mat. Den här Spanienturen var precis lika rolig som den förra året! Med ett gott resesällskap har man alltid roligt! Tack för de här veckorna, mina kära vänner! :)

Estamos en casa

Bild tagen i Puerto Banús

Nu har vi kommit hem igen! Det har varit en lång resdag. Vi gick upp sju imorse för att komma iväg till flygplatsen i tid. Framme i Fredriks lägenhet var vi inte förrän vid halv åtta på kvällen. Jag har i alla fall haft en helt underbar resa med mina fina reskamrater! Har redan hunnit sakna värmen. Det bar emot att åka från 30 grader sol till 12 grader moln, kan jag säga... Nu blir det i alla fall en lång natts sömn innan jag är tvungen att återvända till verkligheten.

Då var det dags

Nu åker vi! Gick och lade mig klockan åtta för att få sova ett par timmar. Det slutade med en timmes sömn, vilket absolut är bättre än ingenting. Hoppas att jag lyckas hålla mig från att bli totalt hjärndöd under resan bara! Brukar nämligen aldrig sova under flyg- och bilturer. Just nu är jag sjukt trött, men matsäcken lär väcka mig. Har packat ner både en baguette, en banan och godis. Det är nog främst godiset som kommer att väcka mig!

Vi återvänder igen den 16 september. Tills dess... ¡Hasta luego, amigos!

Morgondagens tidsschema

Escalopines a la crema

00.40 Packa in i bilen.
01.00 Åka iväg till Gardermoen.
03.30 Lämna bilen på Gardermoen parkering.
04.15 Flygbuss till flygplatsen.
04.40 Incheckning.
06.00 Flyget avgår.
10.10 Flyget landar på Málagas flygplats.
10.40 Hämtning av resväskorna.
11.00 Taxi/Buss till Nueva Andalucía.
12.00 Framme!

Detta är inget exakt tidsschema, men visar på ett ungefär min natt och morgondag! Vår plan efter resan är mathandling, eventuell städning i casitan, slappande... Vi avslutar dagen med en middag på Los Farolillos, min favoritrestaurang i hela världen! Kommer utan tvivel att käka Escalopines a la crema! Godare rätt finns inte!

Småärenden

Den här dagen har bestått av massa småärenden. Jag har skrivit ut vägbeskrivningar, lånat en inspelningsapparat, lämnat saker till Cissi, varit på AKM, handlat en del saker inne i stan, packat m.m. På eftermiddagen har det funnits tid för lite vila, vilket var väldigt välbehövligt! Jag har ingen vidare lust att resa bort när jag är såpass trött som jag är, men jag hoppas på att piggna till snart!

Morgondagens projekt blir följande:

· Packa ner det sista i resväskan
· Hämta grejer i min lägenhet
· Fira Cissis 23-årsdag
· Vila

Klockan 00.40 ska bilen packas full med resväskor för att sedan avgå till Gardermoen flygplats. Nu är det inte många timmar kvar!

La semana próxima

Information från elpais.com

Då var det dags för en liten väderanalys! Så här ser alltså prognosen ut inför semestern. Jag hoppas verkligen att de där små molnen försvinner, även om temperaturen verkar helt lagom! Har aldrig varit på den iberiska halvön under september, så därför ska det bli lite extra roligt att åka dit i år! Den spanska sensommaren kan ju knappast vara sämre än den svenska, regniga sommaren! Många säger dessutom att september är den bästa månaden att semestra där nere. Jag håller verkligen tummarna för att de har rätt!