Garderobsrensning

Jag har varit riktigt duktig. Ägnade nyss en stund åt garderobsrensning. Följden blev en stor kasse med kläder att lämna till någon insamling. Dessutom har jag faktiskt vikt (!) mina kläder, så att det ser riktigt prydligt ut. Skulle förstås kunna slänga mer kläder, om jag bara inte vore så sentimental. Använder knappt hälften av vad som finns där i garderoben.

Hur kommer det sig att jag bestämde mig för denna städning? Jo, igår var Sosso och jag iväg till Charlottenberg för att fira att lönen kommit. Det slutade med att jag köpte ett par byxor och en kofta. Sedan föll jag för frestelsen att införskaffa en ny väska. För jag behöver ju verkligen en ny väska. Har inte alls sisådär 100 väskor redan.. Nej, nej.

Idag har jag varit ledig från skolan. Skönt att vara ledig! Man kan aldrig vara ledig för mycket, inte enligt mig i alla fall.

Var iväg till Sosso förut för att öva lite mer inför nollningen. Vi har ordnat något sevärt, det kan jag lova. Ska följa med Sosso och Nordh till Röda Korset imöra för att fixa ihop lite kläder inför den stora dagen (som för övrigt går av stapeln nästa fredag). Ojoj, vi kommer att vara snyggast i hela världen!




Kommentarer
Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback