Kaos

Om nu förra inlägget visade den positiva sidan av mitt jobb, så kommer här ett släng av den negativa. Idag var vi alldeles för få arbetande, då det var flera sjukanmälda. Följden av det blev en tuff morgon; jag skulle hinna städa två mottagningar under loppet av en timme. Lycka till, tänkte jag. Efter fyrtio minuter hade jag priostädat barnmottagningen i en galnings tempo och rusade vidare till DC. Vad möttes jag av där? En sur kvinna, som meddelade mig att "vanligtvis brukar städerskan ta hennes rum först". Nu hade hennes patienter hunnit komma. Jaha? Vad bryr jag mig om det? Jag har städat hennes jäkla rum varje dag i en månad och vet att städningen kan skippas där en dag. Jag förstår mig inte på sådana människor. Hur har hon mage att antyda att hennes rum är viktigast på hela mottagningen (och uppenbarligen på hela CSK)? Även om jag vet att sådana människor finns, blir jag lika förvånad varje gång. Hon ska vara glad att jag ens kom dit. En annan av mina mottagningar blev struken helt från städning idag. Det kanske hade varit något för henne att uppleva, eller?

Dagens uppmuntran: Jag fick min nya kamera idag. Underbart.




Kommentarer
Senemizz
2008-08-13 kl 21:43:13 http://senemizz.blogg.se/

Usch, hatar sånt där!

Så skönt att slippa de där nu!

Håll ut tjejen, inte långt kvar nu!

sosso
2008-08-14 kl 01:01:23 http://zuzu.blogg.se/

Ja visst blir man förvånad att träffa på såna människor? Fast att man vet att dom finns...



Har du köpt en ny kamera?! Vad kul! är den fin?

sosso
2008-08-14 kl 13:33:44 http://zuzu.blogg.se/

Man kan ha det länge verkar det som :( Ska prata med en öronläkare i karlstad när han kommer tillbaka från semestern på måndag.

Tydligen så kan läkarna få tillbaka kristallerna där dom ska vara, genom att framkalla en sån yrsel och se precis var dom ligger och sedan försöka styra tillbaka dom in igen :P

Det måste iallafall vara kristallsjukan jag har, för nu har jag kollat upp info på internet och det stämmer precis.



Jag som tycker det är så skönt att sova annars, nu bävar jag inför morgonen :(



Men du, åter till kameran. Vad är det för en kamera du köpt?

Puss!

sosso
2008-08-14 kl 21:55:34 http://zuzu.blogg.se/

Ja kanske det ^^ Men det blir nog inget besök förrän vi börjat skolan tror jag. Det kanske är jättelång väntetid också.

Jaha okej! Jag har en ixus 60 så det är nog ungefär samma fast min är äldre. Det är så kul när man skaffar nya grejer, enjoy! :D

Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback