Blogg i brist på annat

Nu ska ni få höra något alldeles oerhört imponerande. Idag, den 3 augusti 2008, spelade jag igenom sommarens pianoläxa för första gången! Tackar och bugar för alla applåder! ;) Jag lyckades till och med ta mig igenom de två första sidorna av stycket TVÅ gånger. Det är nästan så att jag ska ge mig själv någon slags belöning. Frågan är bara vad den skulle vara.. För er som undrar vad detta är för något pianostycke, kan jag väl säga så mycket som att jag inte har någon aning; vet inte ens vem som har skrivit det (detta är dock ingen ovanlighet i en liten Lylvs liv). Allt jag vet är att noterna har legat i en hög på högtalaren hela sommaren och att det står Sonate som titel. Jo, sedan har jag förstås lagt märke till att stycket nästan enbart består av åttondelar och sextondelar, staccato och ett och annat förslag. Spännande information här, märker jag.

Dagens påminnelse: Måste stänga av mobilen om nätterna. Fyllesamtal är alltid roligt, men att somna om är desto svårare..



Kommentarer
sosso
2008-08-03 kl 23:38:23 http://zuzu.blogg.se/

Åh vad du är duktig! Eloge till dig :D



Hehe, var det Anders som ringde igen eller?

Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback