Da'n före da'n före doppareda'n

Dagens kloka råd:

1. Vistas inte utomhus utan halsduk om du hostar och har ont i halsen.
2. Gå inte ut i dåligt väder när halsen blivit sämre och hostan värre.
3. Gå absolut inte på stan i storm när du varit hes på môran!

Jag följde inte mina egna råd. Därför har jag nu spenderat ett antal timmar med att låta som en kråka. Basröst, javisst! Hostan har blivit mycket värre och det gör väldigt ont i bröstet. Jag är inte så smart ibland. Det är tur att jag är blond, så att jag har någonting att skylla på.. ;)

Har i alla fall utfört alla punkter på dagens lista. Julklapparna är köpta (och inslagna), håret är klippt och middagen avklarad. Förutom att julshoppingen var lite ansträngande, har jag haft en gôrgo dag! Pricken över i:et var att umgås med tôsera igen. Tre veckor utan dem är alldeles för länge.

Nej, nu ska jag sova och försöka hålla klaffen så länge som möjligt.




Kommentarer
Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback