Fint folk har inte grisar

Det var en lugn julafton, med bara föräldrarna och jag hemma första halvan av dagen. När sedan min syster klev in genom dörren efter Kalle Anka, livade det upp stämningen. Vi bröt mot våra traditioner (ve och fasa) genom att äta julbord redan efter tevetittandet. Vanligtvis öppnar vi julklapparna före maten, men det kändes inte lika viktigt i år. Min systers pojkvän kom, även han, för att stanna under kvällen. Julklappsöppningen tog som vanligt hundra år, men trevligt var det! Jag lyckades på något mirakulöst sätt återfå min normala röst för en stund under kvällen, vilket var väldigt skönt.

Syrran och jag hittade gamla kasettband igår kväll, som vi började lyssna igenom. Inspelningar från när vi var små! Det var sjukt roligt att lyssna på alla minnen. Barndomen kom tillbaka i ett huj. Det roligaste var att höra vilken respekt vi hade för mamma. Och min systers kompis kommentar mitt i leken: 'Fint folk har inte grisar!' Jag ska försöka att inte glömma dessa visa ord! ;)

Dagens oro: Hur ska min stackars röst och hosta klara av kvällens krogbesök? Det ser inte positivt ut just nu...




Kommentarer
Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback