Jullov!

Igår var det mycket att göra i skolan, då vi hade både julavslutning, julbord, spex och julfest på samma dag. Det var roligt att få umgås med alla vänner en sista gång innan jullovet, men det bästa var ändå när jag vaknade imorse och visste att jag skulle få åka iväg till Karlstad! Missförstå mig inte nu; jag trivs väldigt bra i Arvika, men ibland behöver man en ordentlig paus från saker och ting.

Här hemma har jag suttit vid matbordet med mamma i en halv evighet. Det är mörkt, regnigt och kallt, men jag trivs ändå. Jag är ledig, hemma hos min familj och kan ägna mig åt förberedelserna inför julen i lugn och ro. Det finns inget bättre! Nu fattas bara snön. Det är lagom typiskt att det ska vara plusgrader ute när det är så få dagar kvar innan julafton. Kom igen, vädret! Jag vill se mer snö nu!




Kommentarer
Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback