Olycksfågel

Nu ska jag våttorka golvet, tänkte jag igår kväll. Jag hade precis dammsugit hela lägenheten, så jag kände mig lagom ambitiös när jag gick runt där med golvmoppen. Nästan hela lägenheten svabbades i ett kick. Jag hade endast en liten, liten fläck golv kvar då jag ställde ner golvmoppen i hinken med vatten. I samma stund som jag släppte moppen med handen, välte den. Inte bara moppen alltså, utan hela hinken... En flod av vatten flöt ut över hallgolvet. En flod av vatten flöt ut över golvet i vardagsrummet. Där stod jag och stirrade på vattnet, som bara rann. Till slut reagerade jag genom att försöka rädda alla sladdar, mattor och pianon, som stod i närheten. Den närmsta timmen ägnade jag åt att torka upp vatten med handdukar. Fyra handdukar att slänga i tvätten. Olycksfågel? Oh, yes!

Innan den lilla incidenten var Ida och jag i skolan och tränade showjazz. Vi missade ju dansuppvisningen i onsdags, så jag tyckte att det var dags att röra lite på sig. Det grämer mig att jag också missar de två sista lektionerna av terminens undervisning. Jag får helt enkelt träna själv, så att jag inte får abstinens...

För övrigt bokades det flygbiljetter till España igår. Den 11-25 juni kommer vi att tillbringa i Nueva Andalucía, i min kära casita. Det blir Sosso, Cissi, Nordh, Fredrik och jag som åker. Äntligen får jag känna av den spanska kulturen igen! Underbart! Jag längtar ihjäl mig.



Kommentarer
Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback