Snart jullov..

T r e  d a g a r  k v a r ,  t r e  d a g a r  k v a r ,  t r e  d a g a r  k v a r . . .

Om bara tre dagar får jag en paus från skolans värld i flera veckor. Plugg hemma, jomenvisst, men inga turer fram och tillbaka till skolan. Det ska bli så skönt! Jag räknar nästan ner minuterna; så mycket längtar jag efter att ta min lilla bil, fylla den med saker och köra mot Karlstad. Jag kommer att sakna lägenheten och alla kompisar, men dem får jag överleva utan ett par veckor. Bara jag får en paus, så att jag kan vara back on track igen.

Ser riktigt framför mig hur jag står och klär granen. Lukten av den griljerade skinkan och ljudet av julmusik. Den gamla kartongen med julgransprydnader. Jo, jag har en känsla av att det här blir en bra jul! En vit jul också, förhoppningsvis. Även fast vi inte behöver släpa hem granen i en pulka det här året.



En bild från min barndom, bara för att den ser så idyllisk ut.
Ja, jag är självklart ungen med den vita mössan.



Kommentarer
Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback