Busskaos



Idag fick jag vara vittne av en väldigt intressant händelse inne i Karlstad centrum. En man i en bil vägrade att släppa förbi några bussar, som var på väg att svänga ut till vänster från Tingvallagatan till Järnvägsgatan. Han verkade riktigt arg på bussarna och skulle prompt köra före. En busschaufför försökte prata med honom, men mannen steg ur bilen bara för att låta den stå kvar, mitt i vägen för all trafik. Han parkerade till och med så långt fram i korsningen att det var för trångt för bussarna att köra ut. När han steg in i bilen igen för att flytta på sig, var det för att köra ännu längre fram. Bussarna tog sig, trots detta, förbi. Efter mycket om och men, fick även den arge mannen köra vidare.

Nu har jag två frågor:
1) Varför vägrade mannen att släppa förbi bussarna? Det finns något som kallas högerregeln. Han hade alltså inte ens företräde!
2) Är det verkligen värt risken att få en buckla på bilen bara för att ha rätt?



Kommentarer
Carolina
2008-02-24 kl 17:18:46 http://www.tycho85.blogspot.com

Tja!!! Vilken jävla gubbe asså!! Stört!! Ja ska bara söka Malmö IE klassisk sång och G. Så vi får se om jag kan komma in den här gången oxå....nu har ja inga IG längre så nu kan inte d ställa till det för mig iallafall... Går d bra för daj då??? Ha d bäst!!! KRAM!!!! "Troili-we were there" muahahahaha!!!

sosso
2008-02-26 kl 23:45:53 http://zuzu.blogg.se

Hahaha, det finns endel roliga människor alltså :P

Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback