Förskolepraktik

Två dagars praktik på skolan i Vikene. 14 elever att hålla reda på. Det var faktiskt en riktigt snäll klass. Varken Ida eller jag ville byta skola efter idag. Det gick så väldigt fort att lära känna dem allihop. Känns lite tråkigt att behöva börja om på nytt på en ny skola imöra.

Igår var vi ute i skogen på förmiddagen. Lilla Maja och Malin hade en egen godisaffär där, så jag fick köpa mig lite choklad i form av en träbit. Sedan drog de med oss uppför ett ishalt berg. Vilken utsikt! Man såg hela bygden där uppifrån. Dock var det bökigt att ta sig ner igen. Jag upphör aldrig att undra hur barn kan vara så smidiga.

- Ni måste sitta vid vårt bord i maten! Ni måste!

Det var det enda vi fick höra de här två dagarna. Jag hoppas att vi löste det bra med att sitta vid två olika bord under de två måltiderna. Det tredje bordet, med de tuffa killarna, tyckte att vi skulle komma tillbaka till skolan varje dag. Det berättade läraren för oss efter lunchen. Gulligt att vara omtyckt.

Det roligaste var nästan när ungarna hade arbetsschema imorse. Jag ställde mig bredvid den bråkigaste killen i klassen, eftersom jag såg att han inte koncentrerade sig. Då började han genast räkna huvudräkning igen. Gjorde varenda rätt. Sådant är glädjande.

Som avslutning fick vi en hel bunt med avskedskramar. Ida och jag planerar nu att göra ett återbesök hos klassen för att se deras vårshow i maj. Jag ser fram emot att se hur det går för dem.



Kommentarer
Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback