Helg, helg

Sitter hemma hos mor & far för att stanna ännu en helg här. Jag har tillbringat eftermiddagen på Atlantis med Anna. Ett perfekt sätt att fördriva min fredag på. Efter en stunds tjötande, känns alltid livet så bra. Det var värt de där 8 milens hetsig bilkörning för att ta mig dit. För hetsig körning var det. Endera dagen kommer jag att göra något drastiskt i min framfart på 61an. Idag kom jag inte ens ur rondellen i Arvika innan en lastbil hamnade framför mig. Jag tycker inte om lastbilar.

På måndag ska jag praktisera på mellanstadiet. Ja, just det. Mellanstadiet. Jag, av alla människor, ska alltså befinna mig på en skola för att undervisa barn. Det är nästan så att jag blir rädd när jag hör mitt namn och barn i samma mening. Hur ska det här gå? Jag undrar hur många års fängelse man får för att ha mördat en 10åring... Hoppas att jag hinner bli frisläppt innan pensionsåldern. Nej, men helt ärligt, blir jag lite oroad över vad jag har gett mig in på. Jag har ju aldrig tyckt om barn. Hur ska jag kunna bli lärare? Det får framtiden utvisa. Tills dess ska jag be Martin att ta med sig en stekpanna, så att han kan slå mig riktigt hårt med den om jag blir otrevlig mot de stackars barnen.




Kommentarer
Cissi
2008-01-27 kl 18:23:00 http://cila.blogg.se

haha!! du blir nog en jättebra lärare.

Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback