Giftermål

Okej. I natt drömde jag en otroligt konstig dröm. Jag ville gifta mig, så jag friade. Om jag inte minns helt fel var den lyckliga Sosso! Ja, visst brukar vi umgås mycket, men.. Går inte det här lite väl långt nu? :P Det var säkert bara för att jag följde med henne och Fredrik en sväng på stan igår. Hur som helst, hon svek sin stackars pojkvän och ville gifta sig med mig. Som bevis gav jag henne en jätteful ring. Enormt ful, var den. På den var någon sten omringad av ett taggtrådsliknande mönster. Jag hade optimistiskt nog redan min ring på mig innan frieriet. Självsäker, tydligen.

Plötsligt stod jag med min mamma i en butik med bröllopsringar. Jag hade väl sent omsider insett att den där ringen kanske inte var så fin. Därför provade jag alla ringar som fanns. Det var inte speciellt många, kan jag intyga. En ring i varje monter, på sin höjd. Till slut hittade jag ringen jag ville ha. Den såg exakt likadan ut som min mammas vigselring, fast med ett par stenar färre. Vi diskuterade det komiska i att gå runt med likadana ringar. Sedan vaknade jag.

Jag gissar att allt prat om bröllop, barn och husköp omedvetet har naglat sig fast i min hjärna.



Kommentarer
Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback