En liten ljusglimt i tillvaron

Bra utekväll. Dokumenterad på bilddagboken.se, som vanligt. Rolig förfest, lagom med folk på Ankan. Alltid samma folk dock. Det spelar ingen roll när eller var man är, så blir det till att prata med samma personer. Skräll. Tydligen är jag lik Josefins kompis också, vem hon nu må vara. På ett bra sätt. Kan ju vara intressant att veta.

Det har varit mycket nu. Shopping på lördagen, Anna-time på söndagen. Idag följde snälla mamma med till lägenheten och hjälpte till att städa. Nu är det ommöblerat. Stagepianot står där. Äntligen. Har ägnat hela dagen åt att glädja mig. Inga fler upptagna övningsrum med ostämda pianon. Inget mer vara-i-skolan-när-jag-inte-vill-fast-jag-borde-öva. Nu ska jag verkligen försöka att hitta spelglädjen igen. För den måste ju finnas där någonstans.

Dagens fundering: Varför har Atlantis (nej, jag vägrar säga Mat & Muffins) slutat ha helg- och kvällsöppet? Det gjorde ju stället ännu bättre än vad det redan var!



Kommentarer
Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback