Veckan som gått

Ring! 05:45. Upp ur sängen. På med kläderna. Äta någonting. Ut till cykeln och iväg. Framme vid CSK. Byta om till arbetskläderna. Fixa i ordning vagnen. 06:45. Börja jobba.

Ungefär så har min vecka sett ut. Det duger rätt bra när man nu har kommit in i det. Lånade en stegräknare för att se hur mycket jag går under arbetstiden. Lite drygt 9 600 steg på en dag tydligen. Då kommer jag ju lätt upp i de där 10 000 stegen det sägs att man ska gå varje dag. Addera kilometerna cykling fram och tillbaka till jobbet också. Gôtt mos med vardagsmotion.

Njuter av solen till fullo. Bad på Sommarro i torsdags och på Mariebergsskogen igår. Det gäller att utnyttja efter jobbet-tiden rätt. Min helgledighet tänker jag bara ägna åt att göra ingenting. Hur skönt som helst. Ligga i solen, läsa i boken, kanske ta fram gitarren.. Ikväll blir det försök nr 2 för att ha en lördagskväll all alone. Förra veckan hann jag inte mer än att Spara & Publicera innan Marre ringde och det slutade med att vi stod ute vid basketplanen och plockade rönnbär. Intressant hur det kan bli.

Veckans saknad: Anna



Kommentarer
Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback