Sol, picknick och grillning

Vad skönt det är att vara ledig! Bara kunna ta dagen som den kommer. Varje minut uppskattas verkligen från min sida!

I förrgår låg tjejerna och jag utanför Pråmen (senare även vid teatern) och lapade sol. Det är sjukt hur mycket Karlstad förändras på sommaren. Jag slutar inte att förundras över allt folk som är i omlopp. Var man än fäster blicken, är stan fylld av sommarklädda och glada människor. Dessutom är det otroligt vackert ute just nu. Grönt, blommigt och varmt. Båtbussarna åker längs älven och stränderna är fyllda. Sommaren är här, helt enkelt.

Jag gjorde en utflykt med Cathrinen igår. Traditionsenligt vandrade vi ut på landet till en viss fårhage, där vi alltid brukar picknicka. Fåren var självklart där och vädret var för en gångs skull perfekt. Underbart. Det enda minuset var när en tjock pinne högg in i min fot och vägrade släppa taget. Olycksfågel var ordet, ja.

På kvällen bar det iväg mot Skutberget och grillning. Om det inte blir fint väder på midsommar, så har vi i alla fall haft vår Skutbergstur. Det känns riktigt bra.

Bara 6 dagar kvar till Hultsfred. Nedräkning börjar nu.



Kommentarer
Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback