Steinway

Är uppe med tuppen idag, trots att det är fredag. Det är inte ofta det händer direkt... Orsaken är enkel: Skolfotografering klockan 9.00. Jag tycker att det är lika roligt varje år det är dags för fotografering. Det känns lite som om man är tillbaka på gymnasiet. Skillnaden är väl kanske att inte hela tjejtoaletten är full av tjejer med plattång i handen...

Igår hade jag konsert med symfoniorkestern. Jag spelade harpa på en liten keyboard, som inte hade tillräckligt med tangenter för att spela vad jag skulle spela. Det var rätt underhållande, men vad som är ännu mer värt att nämna, är att jag igår provspelade Steinwayflygeln för första gången! Om jag säger så här... Det finns en anledning varför varje pianist drömmer om att köpa en sådan flygel. Den gör precis vad man vill att den ska göra. Sjukt lättspelad. Det vore inte helt fel att spela på den flygeln på examenskonserten!

I eftermiddag är det dags för årets julmys med Cathrinen. Det är otroligt att vi lyckas få ihop en träff tillsammans i december varje år, no matter what. Traditionen sträcker sig ända tillbaka till ettan på gymnasiet. Enda året vi inte lyckades julmysa var det året hon bodde i USA, men det var lite småsvårt att få hem henne då...

Nog tjötat för idag; nu är det dags att möta skoldagen!



Kommentarer
Senemizz
2008-11-28 kl 10:07:18 http://senemizz.blogg.se/

Tjejtoan på Tingvalla nere i GL kanske? :P

Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback