Tvättstugegräl

Jaha. Nu har jag också råkat ut för de sura tanterna i tvättstugan. Fast i mitt fall var det förstås en sur gubbe.

Tänk dig situationen: Du har knappt sovit under natten och allting du hittills gjort under dagen har gått totalfel. Så stressar du hem för att slänga in en tvätt i tvättstugan. Du går in exakt i tid och skyndar dig att slänga in kläderna i maskinen. Så plötsligt kommer en gubbe in och börjar skrika "NEEJ du! Sådär får du inte göra! Det där är min maskin! FLYTTA TVÄTTEN!" Skulle du bli jätteglad då?

Det blev inte jag. Jaha, tydligen hade jag råkat lägga mina kläder i maskinen han hade bokat. Snällt gav jag med mig direkt, sade att jag inte hade kollat ordentligt och flyttade på tvätten. Räckte det? Nej, varför skulle det ha gjort det? Under de närmsta fem minuterna fick jag en lång utskällning, då gubben var skitförbannad och talade om för mig att "man måste lära sig vad det är för regler i tvättstugan". Han var dessutom noga med att avsluta samtalet med detta meddelande: Om jag hade hunnit sätta på maskinen och gått därifrån innan han kommit, skulle han ha stängt av maskinen och slängt ut min tvätt.

Vad är det för fel på folk i tvättstugan? Spelar det någon roll om man har maskin 1 eller 2? Jag blir så arg att jag inte vet vad mer jag kan skriva...



Kommentarer
Nordh
2008-11-14 kl 17:00:43

Så du har också mött tvättstugans vrede...

Stackare...

Tror att det är någon aura i tvättstugor som gör människor till otrevliga monster...

Det är verkligen djungelns lag som gäller...

Mitt tips:

Möt hårt med hårt..

Otrevliga tvättgubbar ska inte få förstöra en bra fredag.. :)

Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback