Alla helgons dag

Jag: Undrar vad det är för datum idag egentligen. Jag har ingen koll alls.
Anna: Jag har ingen aning. Kan kolla på mobilen... Oj, det är första november redan!

Var tar tiden vägen egentligen? Vad hände med oktober? Jag hänger inte riktigt med. Nu är det bara ett par veckor till första advent och sedan är det full rulle inför julen. Jag blir nästan lite stressad inför tanken att skolan ska hinnas med mellan alla julbestyr. Kanske borde jag lägga plugget åt sidan och börja med det igen i januari? Jag kan riktigt se framför mig hur glada alla lärare hade blivit i så fall..

Åh, ibland älskar jag mitt liv! Den här dagen har varit helt underbar! Jag inledde den med att skriva klart min intentionsbeskrivning innan jag tog apostlahästarna in till stan för att träffa Lojs och Anna. Tillsammans hade vi en lång fika- och tjôtstund på gamla, kära Atlantis. Vi passade även på att gå in i en affär eller två. Sedan följde lilla, söta Anna med mig hem till parantesernas hus och klippte mitt hår. Skönt. Ett tag var jag lite orolig för att jag höll på att förvandlas till en grottmänniska, men nu kan ni alla andas ut. Jag ser ut som mig själv igen!

Under kvällen har jag varit vid farmors grav och tänt ett ljus för henne. Otroligt vackert med alla tända ljus på kyrkogården. Och jag saknar dig, farmor, precis som alltid.




Kommentarer
Senemizz
2008-11-02 kl 20:58:38 http://senemizz.blogg.se/

Håller med om att tiden bara rinner iväg...

Senemizz
2008-11-03 kl 09:09:24

Heheh...njeee men man är alltid självkritisk ;P

Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback