Dagbok

Kära dagbok.
Idag är det söndag. Jag vaknade kvart i nio.
Först åkte vi till farmor. Vi va där till klockan halv tre.
När vi kom hem åt vi mat.

Att läsa gamla dagböcker är alltid fascinerande. Slås av det-var-så-lätt-förr-känslan när jag läser det där.

Idag minns jag också den där soliga vinterdagen för många år sedan. Den där dagen Line och jag åkte skridskor på basketplanen och småkillarna försökte skjuta puckar mot oss för att skrämma bort oss därifrån. Kylan och den friska luften. Känslan av hur skönt det var att komma in i värmen och spela Addams Family efteråt. Snöglädjen. Det är nog bara jag som kan få den där extrema glädjekänslan när jag hoppar runt i snön. Fast jag är ju i och för sig ett vinterbarn.

Och snart är det vinter igen...



Kommentarer
Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback