Karlstads tråkigaste dag

Jag överlevde måndagen! Tog mig igenom alla uppgifter. Vågar inte säga hur tentan gick. Det får vi veta först om två veckor. Innan dess ska vi ha hunnit göra en tenta till i samma ämne.

Någonting som är ännu viktigare är att jag överlevde gårdagens skolresa till KAU, det vill säga Karlstads universitet. De firar tioårsjubileum och hade därför öppet hus. Ingen förstod varför det var obligatoriskt att åka dit. Vi kom alltså fram 13.30. Ingen lärare sade någonting om vad som skulle hända. Istället gick vi omkring i byggnaden som förvirrade får. Vad hände? Jo, lite småsaker, men ingenting värt att se. Det blev istället en sju timmars väntan på bussen hem; först i Gläntan, sedan inne i Karlstad centrum (vi gav upp och åkte därifrån) och sist i Gläntan igen. Vi kom tillbaka till Arvika den härliga tiden 21.30.

Slutsatser efter resan:

· KAU verkar ha en opersonlig atmosfär.
· Har aldrig varit gladare över att gå på en liten, mysig musikhögskola.
· Jag ska inte följa med på sådana resor igen.

Nu är det dags att ta itu med mitt första uppdrag som valberedare.



Kommentarer
Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback