Påskaftonsresumé

Jag undvek att öppna dörren fyra gånger. Påskkärringarna stod där utanför dörren och väntade på mig, men jag fegade ur... Jag är en hemsk människa! Tur att de inte visste om att jag var hemma. ;)

Kunde inte ha firat min påsk på ett bättre sätt. På môran såg jag den traditionella påskparaden i stan. Ungarna samlades på torget för att lyssna på pinsamma barnsånger... Vi flydde illa kvickt därifrån. Sedan blev det shopping i stan. Jag köpte mig själv en julklapp (kanske borde säga påskpresent, men använde ju mina julklappspengar). Sedan tog jag en promenad längs Klarälven i det vackra vädret. Ingen vind och 15 grader i skuggan! Det var ju nästan sommar! Därför låg jag också och gassade (nej, Nordh, inte gastade!) i solen en bra stund på eftermiddagen innan Cathrine kom för att joina mig i huset på kvällen. Hon anlände dock inte förrän påskkärringarna hade slutat att terra mig...

Nu är det dags för att spela och sjunga en trudilutt i kyrkan. Att tjäna pengar är aldrig fel.



Kommentarer
Nordh
2009-04-12 kl 19:29:44

Låter som en härlig påskafton måste jag säga...

Ligga och gasta i solen är aldrig fel. :P

För Ylva, det heter faktiskt gasta.. ;)

Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback