Skolstarten

Idag är det alltså dags att lämna sommarlovets underbara månader bakom sig. För min del innebär det att jag ska påbörja mitt tredje skolår på Ingesund. Tiden går så sjukt fort. Det känns som om jag igår gick uppför trappstegen till skolan för första gången. Nu har jag snart gått halva studietiden där. Något som är ännu mer skrämmande, är att jag inleder mitt sjuttonde skolår nu. Huh.

Jag minns hur viktigt det var att börja skolan förr. Speciellt var det väl viktigt att ha på sig någonting fint, så att man gav ett bra intryck. Även om alla klasskompisar förmodligen sett en i schletna kläder ett ex antal gånger, spelade det ingen roll just då. Första dagen avgjorde resten av året, kändes det som. Lustigt hur det förändras med åren. Idag får jag väl vara glad om jag kommer iväg till uppropet överhuvudtaget. ;)

Nåväl, nu är det dags i alla fall. Jag håller tummarna för ett toppenår!



Kommentarer
Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback