Knivdramat

I natt drömde jag en konstig dröm. Har gått runt med känslan ur drömmen ända sedan jag gick upp. Det känns himla konstigt.

Jag drömde att två personer försökte knivhota mig. Egentligen borde jag väl ha blivit rädd, men icke sa nicke. Jag blev bara förbannad och skällde ut dem. Tog tag i den ena killens kniv (som för övrigt var en stor köttkniv) och bände den så att han skulle lämna mig ifred. Olyckligtvis hade han en liten tennkniv i fickan och högg mig i foten. Jag skyndade mig in i mina föräldrars hus för att ringa polisen. Först fick jag inte igen dörren, för den gled bara upp hur jag än gjorde. Sedan när jag väl kommit in till datorn, googlat fram numret till polisen och ringt upp dem, möttes jag av en telefonsvarare. "Vi har öppet på vardagar mellan 13.00-16.00. Var god försök igen senare!" Så det var bara att sätta sig och vänta en timme på telefontiden, helt enkelt.

Tolkning, please?



Kommentarer
Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback