När saker och ting går bra

Idag har varit en bra dag! Det började med att jag gick upp ur sängen och kunde hoppa runt i min nystädade lägenhet utan att ramla över diverse klädesplagg (vilket jag vanligtvis gör). Jag hann duscha i tid, äta frukost i tid, komma iväg i tid till skolan... Ibland känns som om jag borde slå in i skallen hur mycket lättare livet blir om man gör saker på en gång istället för att vänta till sista sekunden.

I skolan har jag haft mycket för mig. Två sånglektioner och en gehörslektion utan rast emellan. Puh, efter de timmarna är min hjärna lite trött. Lektionerna gav mig i alla fall otroligt mycket, speciellt i sången. Det kändes riktigt bra idag. Jag vet inte varför, men jag upptäckte både det ena och andra. Plötsligt funkade vissa saker som inte alls brukar funka. Sådana här dagar gillar jag!

Imorgon är jag ledig från skolan och alla andra plikter. Ännu ett plus till listan!



Kommentarer
Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback