Saker som låter när jag är hemma

Att vara i min lägenhet är inte alltid lätt. Man får dagligen höra oidentifierbara ljud. Musiknörd som jag är, kan jag inte låta bli att försöka komma fram till vad det är för ljud. Dessa är de vanligaste häromkring:

Någon slags luta/mandolin Afrikagrannen (troligen) envisas med att spela samma sak på detta instrument varje dag, med början ca 11.00. Jag kan inte komma fram till om det är en låt eller om han bara trycker ner random strängar. Det låter konstigt.

En keyboard Eventuellt är det en keyboard, inställd på något vackert ljud, som spelar växelbas om och om igen. Det är tydligen svårt, för det spelas aldrig mer än ett ackord...

Hårdrock på högsta volym Grannen under mig börjar att, nästan utan några undantag, spela hårdrock på högsta volym klockan 18-19 varje fredag. Jag tror att han har någon slags fest, då han underhåller sig med att ändra volymstyrka på sina låtar.

Det eviga hamrandet Det har jag ju pratat om förut. Igår hamrades det på kvällen, för omväxlings skull. Jag tror dessutom att det var en ny granne, som också kände för att inreda lägenheten.

Mitt kylskåp Ja, det är sant! Mitt kylskåp låter! Det låter värre än både Nordhs xbox och min dvd. Förstår inte för mitt liv varför det måste låta som en motorsåg. Det händer periodsvis och när det är igång, hörs det högt och tydligt där jag ligger och försöker sova. Har en byggarbetare bosatt sig i kylskåpet?

Undrar just hur mycket grannarna lyssnar på mig när jag övar...



Kommentarer
Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback