Tankar i gryningen

Vad jag gör uppe 8.40 när jag börjar skolan 13.00? Fråga mig istället vad jag gjorde upp 7.10...

Jo, igår fick jag ju ett meddelande från mitt bostadsbolag. Precis som alla andra i området ska jag få ett Telia-uttag installerat, så att den personen som flyttar in hit om tre år har möjlighet att kopplas upp på Telias nät. Själv är jag nämligen inte intresserad. Hur som helst, så ska de komma hit idag den exakta tiden 7.15-16.00... Jag sitter här i lugn och ro och väntar. Kände på mig att de inte skulle komma tidigt om jag nu gick upp ur sängen. Å andra sidan hade de garanterat låst upp min dörr 7.15 om jag hade sovit, så det här var väl ändå lite bättre då. Om jag nu ändå ser det hela positivt, så är det bara en timme kvar tills Sosso och jag ska iväg och simma. Det ska bli mycket trevligt!

Jag är i desperat behov av tips på maträtter. Har en ovana att i princip alltid steka det jag äter. Nu har min mage sagt nej till stekt mat. Jag måste alltså börja koka maten. Vad sjutton kan man koka egentligen? Potatis med potatis som tillbehör? Jag har ingen lust att koka köttbullar igen. För dem som inte vet det: Det är faktiskt inte gott...



Kommentarer
Lollo
2009-02-17 kl 18:08:14

mac and cheese, säger jag ju! du får receptet sen.

Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback