Hammer Man

Jag höll på att flyga ur sängen av förvåning när jag vaknade imorse. Klockan var 9.45 och jag hade inte alls lust att gå upp. Vad var då anledningen till detta plötsliga uppvaknande? Jo, självklart var det min hamrande granne. Jag förstår mig inte på honom. Han har bott i lägenheten i ungefär ett halvår. Någon gång i veckan får han för sig att "ja, idag är det dags att hamra" och sätter igång. Detta sker alltid mellan nio och tio på morgonen och det håller aldrig på i mer än fem minuter. Jag förstår inte varför han aldrig spikar ordentligt, så att det blir klart någon gång. Idag ville han dessutom överraska mig med att hamra i väggen precis vid mitt huvud - därav mitt chockerande uppvaknande. Lite tur var det i och för sig att han väckte mig, eftersom jag var mitt i en konstig mardröm; en dröm då Lojs och jag gömde oss bakom en gigantisk ljuslykta. Kanske skulle återberätta den lite senare...

Nu firar grannen hamrandet med att lyssna på underlig, asiatisk musik.



Kommentarer
Nordh
2009-01-11 kl 17:19:35

Jobbigt sätt att vakna på..

Men den där drömmen vill jag gärna höra om sen..

Den låter ju helsjuk.. :P

Lylv
2009-01-11 kl 18:16:14 http://lylv.blogg.se/

Den var helsjuk. Var god och läs nästa inlägg, så förstår du vad jag menar ;)

Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback