Praktikvecka 1

Nej. Det blev inte något skrivande på tentan i veckan. Istället måste jag skriva allting idag. Det ska nog gå bra, eftersom jag bara ska vara på praktiken i två och en halv timme.

Praktiken går för övrigt riktigt bra. Det är kul att vara tillbaka på Kulturskolan igen! Lite konstigt också. Hela atmosfären får mig att minnas allt jag gått igenom där. 10 års undervisning. Piano, sång, kör, teori... Jag praktiskt taget bodde där ett tag, vilket märks väldigt väl. De flesta lärarna känner igen mig, även dem jag aldrig pratat med, och undrar hur det är med mig. Jag skulle nog få auskultera hos vilken lärare som helst, om jag ville. Är redan hos tre stycken, men det kan nog bli fyra. För övrigt är Birgitta precis lika bra som jag mindes. Nej, hon är nästan bättre. Inte undra på att jag lärde mig så mycket när jag gick där.

Igår gick jag på stan och shoppade. Köpte inte så mycket, men fick åtminstone andas in stadsluften. Jag gillade inte tanken att gå på stan själv förrän alldeles nyligen, då jag insåg den totala friheten med det. Jag kan gå runt och drälla hur länge som helst och det blir aldrig tråkigt! Köpte bara ett linne och ett armband den här gången, men det lär bli fler turer innan praktiken är slut!

Ja, se det snöar! Ja, se det snöar! Den sången ska jag nynna på hela dagen, för ute är det alldeles vitt. Det är verkligen perfekt väder. Faktum är att det mesta är perfekt idag.




Kommentarer
Lollo
2009-01-24 kl 21:05:29

Oj, har du fått snö! Vad trevligt :D



Ja, det är en frihet, jag har också märkt det nu... Man får titta på allt onödigt hur länge man vill.

Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback