Livets stora fråga

Ibland undrar jag verkligen om det jag gör är rätt. Är det meningen att jag ska hålla på med musik hela livet? Jag trivs här, men kan inte låta bli att fundera över allt annat roligt jag missar genom att utbilda mig. Det finns så otroligt mycket därute i livet, så många intressanta saker. När vet man att man har valt rätt? Kommer man någonsin att veta det?

Jag upptäcker hela tiden nya sidor hos mig själv, sidor jag inte visste fanns. Emellanåt återfinner jag intressen, som jag hade glömt bort att jag är intresserad av. Det är lika underbart varje gång! Googla fram nördig information is the shit! Försöka att förstå någonting helt annat än det gamla vanliga. Få en liten paus. Helt sjukt nice!

Vet egentligen inte vad jag ville komma fram till i det här inlägget; ville nog mest få fram att jag känner mig filosofisk.

Är i stort behov av två saker just nu; en fikastund med Anna och/eller en analyskväll med Cathrine. Jag saknar er.



Kommentarer
sosso
2009-01-08 kl 23:54:09 http://zuzu.blogg.se/

Jag funderar också mycket på om det är detta som är rätt. Å andra sidan, vi har så mycket av livet kvar att göra allt det man vill göra och då skadar det inte med en bra utbildning i bagaget :) Tänk, egentligen är vi "bara" 26 när vi går ut. Det är då många andra börjar plugga eftersom de har jobbat direkt efter gymnasiet.

Peppapeppa :)

Men känner man att det absolut inte är rätt, så kanske man ska fundera på om man verkligen ska fullfölja utbildningen.

Pusspuss!

Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback