Sommaren är här



När jag vaknade vid sjutiden imorse hade jag vårkänslor; till och med sommarkänslor. Det kändes helt knasigt. Känslan blev ännu starkare när jag väl gick upp ur sängen. Idag skulle jag kunna vara fem år och vandra iväg i en blommig, rosa klänning med volanger till min mammas skolavslutning. Grönska och värme. Det skulle vara helt normalt. Även fast det är snö ute och jag inte borde komma ihåg hur det är att vara fem år. Jag kommer nog bli ganska förvånad när jag går utanför dörren, upptäcker att jag är i Arvika och inser att jag är tjugotre år och inte fem.

Ja, så kan det gå när det är solen skiner in genom fönstret.



Kommentarer
sofie
2009-03-11 kl 13:16:36 http://zuzu.blogg.se/

Ja vilken härlig dag det är idag!! :D

Det skulle vara 15 grader varmare, och så skulle man sitta ute på en filt i solen med bullar och saft!

Lollo
2009-03-11 kl 14:50:59

Hahah. Ja.

Själv tänkte jag "fan också" när jag drog upp persiennerna imorse. Det var väldigt vitt ute. Jag som igår konstaterade att våren kom nu.



Nåväl, snön hade typ smält bort sen, innan min körlektion började kl 10:40. Men ändå. Snön var ju där.

Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback