Sagan om den förlorade ringen

En dag på påsklovet var jag inne i Karlstad och fikade. När jag skulle åka hem med bilen, upptäckte jag till min förfäran att den ena silverringen inte längre satt där den skulle på fingret. Jag blev såklart ledsen. Den var ändå en av de två ringar jag fått i present av storasyster. Köpt i Spanien, om jag inte minns fel. Har sedan dess varit tvungen att använda andra ringar - ända tills idag. Jag fick nämligen för mig att ta fram tuggummiförpackningen ur handväskan när jag skymtade någonting glittrande... Se där! Det var min ring! Hur den nu har hamnat i min väska förstår jag inte, men glad är vad jag är! Tack, tack! Det är bara att hoppas på att jag hittar kameran på samma sätt.

Idag är jag seg. Har en riktig mesförkylning i kroppen. Ont i hövvet och dålig i halsen. Trött i kroppen också. Måste hitta någon reservtank med energi att hälla i mig. Sedan blir det att köra järnet med dansen.



Kommentarer
sosso
2009-05-08 kl 21:42:29 http://zuzu.blogg.se/

Åh vad bra att du hittade din ring!! Jag hoppas att jag också ska hitta en fin ring i Spanien att förälska mig i :)



Krya på dig nu!

pyss

Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback