Gymnasieminnen

Igår hade vi tre timmars seminarium i skolan och imorse ytterligare tre timmar. Om det är någonting jag inte klarar av, så är det att sitta still under långa lektionspass. Idag var jag tvungen att gå min sedvanliga promenad i korridoren för att klara mig undan rastlösheten. Då pratar jag alltså om samma promenad som Lojs och jag brukade gå varje gång vi hade religion, psykologi eller filosofi på gymnasiet. Lojs sade alltid att hennes livsuppdrag var att hålla mig lugn. Hon studerade min rastlöshet noga under flera år för att sedan kunna avgöra exakt i vilket ögonblick det var dags att börja vandringen. Numera har jag inte så många sitta-och-lyssna-lektioner längre, men under alla seminarium kommer symptomen tillbaka. Då kan det gå riktigt illa, som i förmiddags...

Idag var Nordh tvungen att ta över Lojs plats. Han gjorde så gott han kunde för att få mig att sitta still, även om det var svårt... Jag hoppas att han inte har fått allvarliga men efter det här. ;)

H3G, minns ni de gamla tiderna?



Kommentarer
Senemizz
2009-10-08 kl 18:04:49 http://senemizz.blogg.se/

Klart vi minns! :) Det va tider det!

Jesper
2009-10-08 kl 18:13:56 http://jesgot.blogspot.com/

Det hjälper ju inte när seminariet känns så fruktansvärt meningslöst...

Nordh
2009-10-08 kl 23:47:28

Haha, det var ett riktigt svårt jobb måste jag säga...^^

Hatten av för Lojs som klarade det så bra...

Men tror faktiskt jag klarade mig utan större men.. ;)

Senemizz
2009-10-09 kl 12:37:58 http://senemizz.blogg.se/

Just det ja, bloggdesignen ja :P Har inte funderat sådär sjukt mycket men de ska vara nåt enkelt liksom... skulle kunna vara nåt i den stilen du har fast med ngn grön eller lila och kanske skor/sneakers som bild eller bara nån färg.. jag är så dålig på att bestämma nå tema... skulle iofs va kul med olika fraser på olika språk :) Hihi.. jag är en person med BESLUTSÅNGEST.. som du kanske märker :P

Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback