Pianoseminarium

"Om man tar fram en kniv och en limpa och skär sig i armen..."

Pianoläraren som föreläste för oss pianister använde väldigt många roliga uttryck, som ni kan se... ;)

Har alltså ägnat dagen åt redigt pianonörderi. Tre timmars prat om flygelns uppbyggnad samt ergonomi. Det har varit riktigt nyttigt. Det är faktiskt trevligt att lära sig någonting på pianometodiken. Känns lite underligt just nu, men man kanske vänjer sig. Så går det när en lärare försvinner från skolan. Det kommer definitivt leda till någonting positivt!

Nu håller jag på att samla ihop mitt pick och pack för att låta bilen föra mig mot Karlstad. Ska gå in en snabbis på Bergvik (AFFÄRER!!!!) innan jag åker hem till mamma och pappa. Där tänker jag tillbringa hela helgen. Det ska bli dretskönt. Så det så.



Kommentarer
Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback