Oväder

Vilken bisarr dag igår! Det började att regna redan vid elvatiden på förmiddagen och sedan fortsatte det hela dagen. En dag med helt vanligt regn, kan man tycka. Så var det inte riktigt. Jag satt hemma i min lägenhet ett par timmar efter att Cathrine åkt iväg. När jag sedan ville ta mig hem till Fredrik igen, regnade det så mycket att jag fick stanna hemma en timme längre än beräknat. Runt klockan tre-fyra började det att åska. Tre brandbilar, en ambulans och en polisbil åkte förbi i ilfart. Tydligen hade en villa i mitt bostadsområde blivit träffad av blixten och börjat brinna. Runt sextiden regnade det floder samtidigt som åskan fortsatte. Större delen av centrum översvämmades. Jag hade turen att vara hemma, men andra blev fast inne i stan eller hade stora problem att ta sig därifrån. Bilar fastnade i vattenmassorna. Själv fick jag ta hand om en genomdränkt Fredrik, som gått hem från jobbet. Sedan fick jag äran att laga mat, vilket ledde till flera gröna potatisar i papperskorgen. Har aldrig sett gröna potatisar förut... Kvällen slutade i alla fall bra; inomhus och med en film som underhållning!

Ni kan läsa om väderkaoset här!



Kommentarer
Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback