När man får oväntade hälsningar

Jag kommer gående från bilen, på väg hem för att käka lunch. Så möter jag en kille. Han stirrar på mig och ler. Jag ler tillbaka och undrar vem sjutton personen är.

- Vilket fint väder det är idag!
säger han med en klingande värmländska.

Jag håller med. Solen skiner ju och det är världens vackraste snöväder.

Mer än så säger vi inte, utan skiljs åt.

Nu undrar jag självklart en sak: Vem sjutton var det jag just pratade med? Var det en främling, som helt plötsligt fick för sig att prata med mig, eller var det min underliga f.d. granne nu igen (som jag aldrig tycks känna igen)? Varför pratar alltid massa konstigt fôlk med mig?

Nåväl, Cathrine, den här gången var det i alla fall ingen tant på busshållplatsen!



Kommentarer
Cathrine
2010-02-04 kl 16:51:31

Gött! Ingen tant eller lätt förståndshandikappad person, vad är nu detta?! Skumma hundar verkar dyka upp lite här och var alltså... Analysis here we come!

Lylv
2010-02-04 kl 18:10:47 http://lylv.blogg.se/

Ja, visst blir man förvånad? Det var ingen A-lagare heller... Vad händer med världen? ;)



Lätt att en analys krävs! Allt kräver en analys! Speciellt alla skumma hundar... They're everywhere, all the time!

Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback