Att vakna vid fel tidpunkt

Idag vaknade jag inte alls på rätt sida. För det första vaknade jag av att mobilen ringde. För det andra var det en klasskompis som meddelade mig att jag skulle ha lektion om en halvtimme. Försovit mig? Nej, inte överhuvudtaget. Jag trodde bara att den lektionen var inställd. Med andra ord fick jag en stressig morgonstund. Fast nu vet jag i alla fall att jag hinner duscha, sminka mig, käka frukost och köra till skolan på en halvtimme. Alltid något.

Jag är också lite smått less på mig själv. Har sovit som max 7,5 timmar varje natt i en dryg vecka nu, även om det oftast varit mindre än så. Det enda jag vill är att sova, men jag får ingen ro till det. Som vanligt får jag också ont i magen och blir allmänt stressad över ingenting när jag inte sover ordentligt. Puh, ibland blir man så trött på sig själv!

Nu ska jag sätta mig och vila en stund med en bok i handen. Sedan blir det veckans klassiska sånglektion. Det är allt tur att livet är så himla värt att leva just nu, så att man orkar med alla i-landsproblem!



Kommentarer
Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback