En trasig dator

Ja, det är precis vad jag har. Var hemma en kortis under lunchen i fredags. Tänkte att jag skulle passa på att kolla min mail innan nästa lektion. Jag satte mig i lugn och ro vid datorn. Efter en kvart klickade det till i datorn och hela skärmen blev svart. Va? Vad hände nu? Gick en propp i lägenheten? Nejnej, det var inte fel på någon ström i rummet. Det var inget fel på uttaget där datorn var ikopplad. Efter ett besök på en datorfirma är alternativen nu följande: Antingen har strömkabeln till datorn gått sönder eller så har moderkortet pajat. Tyvärr är jag inte alltför positiv och misstänker att moderkortet är boven. I så fall är jag tvungen att köpa en ny dator. Ekonomin vill helst inte prioritera en sådan sak, men jag är så illa tvungen. Det billigare alternativet är en ny strömkabel för 599 kr.

Känner mig inte superglad nu direkt...



Kommentarer
Lollo
2010-05-24 kl 23:23:45 http://lizinamerica.blogg.se/

MEN NEJ. Du skojar med mig. Fan. Vadihelvete!

Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback