Tåg och förkylning

Tåget krånglade lite under resan till och från Göteborg. På ditvägen satt jag på Kils station i en och en halv timme i väntan på tåget från Karlstad. Det var någon kabel som hade gått av på tåget. Kom därför fram 23.40 istället för 22.10 till Göteborg. Jättekul, med tanke på att vi inte var i Cathrines lägenhet förrän 0.30 och skulle upp 5.30... Vi var med andra ord lite småtrötta i Danmark. På vägen hem från Göteborg igen fastnade bussen i bilkö, vilket ledde till en taxiresa från Kil istället. Trots att SJ lyckades att rädda förseningen ganska bra, så känns det ganska typiskt tågresor.

Sedan jag kom hem igen har jag varit sjuk. Förkylningen kom från ingenstans och har gjort mig sängliggandes under större delen av helgen. Jag hoppas på att bli frisk snart, så att jag kan utnyttja den sista lediga veckan innan skolan börjar!



Kommentarer
Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback