Framtiden

Det börjar närma sig slutet av min studietid i Arvika. Om allt går som det ska, är jag redo att ansöka ett jobb om 6 månader. Den senaste tiden har jag funderat mycket kring detta. Var kommer jag att hamna? Var kommer jag att arbeta? När kommer jag att flytta? För tanken är åtminstone att jag ska flytta ifrån Arvika; att vi ska flytta tillsammans.

Det snurrar runt så många frågor i huvudet... och som vanligt är allting både positivt och negativt. Fast det är ju så livet är. Allting har alltid fördelar och nackdelar! En stor fördel med att flytta är i alla fall att få bygga upp ett nytt hem tillsammans med Fredrik. Det känns också skönt att sluta plugga, efter nästan 19 års pluggande i ett streck. Ett helt nytt, annorlunda liv väntar inom kort!

Just nu präglas mina tankar också av drömmar. Att inreda den nya lägenheten är en dröm. En annan är att flytta utomlands för en period och göra det jag velat göra i hela mitt liv - plugga spanska! Om jag kommer att uppfylla den drömmen återstår dock att se... Fast den som väntar på något gott...!



Kommentarer
Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback