Click Candy


Fredrik ville visa mig något speciellt på ICA idag.
När jag kom fram till lösgodiset, fick jag se en konstig apparat stå där. Vad var det där? Jo, tydligen kallades automaten för Click Candy och hade världspremiär i Arvika (av alla ställen) den 4 februari. Mycket händer medan man är borta på praktik, måste jag säga! Jag märkte då inte av någon premiär när jag var där förra veckan, men så är jag lite disträ ibland också.

Hur fungerar Click Candy? Jo, numera är de vanliga godispåsarna utbytta mot stora plastburkar (som på bilden). Man stoppar in plastburken i automaten och klickar på en knapp. Vips, så ramlar godiset ner i burken! Det är ett annorlunda sätt att köpa godis, men kommer definitivt att göra godiset fräschare. Den enda nackdelen är att det kan vara svårt att välja exakt hur många godisar man vill ha. Tur att den söta burken väger upp det hela!

Dagens fundering: Varför tog ICA bort många av de goda lösgodisarna i samband med att automaten tillkom?



Kommentarer
Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback