Rensning

Det enda som snurrar runt i mitt huvud just nu är städning, packning och rensning. En stor del av vardagsrummet i min gamla lägenhet är fylld av skräp. Jag har gjort mitt bästa för att rensa bort sådant jag inte behöver, vilket uppenbarligen har gett resultat. Imôra blir det en eller ett par vändor till sopstationen för att kasta bort allt. Nu försvinner äntligen min trasiga skrivbordsstol, alla otaliga papper och sladdar samt en hel del kläder! Det ska bli skönt att börja få lite ordning på tillvaron! Efter rensningen återstår att få ner de sista sakerna i kartonger samt att flytta över dessa till förrådet. Sedan kan lägenheten städas för sista gången!

Jag är glad över att äntligen få bo med Fredrik, men kommer definitivt att sakna mitt gamla hem. Många minnen sitter kvar i väggarna. Det var ju ändå där vi började att se på söndagsfilm. Det var där jag blev kär i Fredrik och det var också där vi kysstes för första gången. I den lägenheten har jag både skrattat och gråtit, men framför allt känt mig mer trygg än jag gjort någon annanstans. Jag hoppas verkligen att nästkommande hyresgäst tar väl hand om mina väggar, för annars...! ;)



Kommentarer
Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback