Tomorrow When The War Began


 

Jag läste min första bok av John Marsden när jag gick på högstadiet. Han blev snart min favoritförfattare! Jag streckläste alla hans böcker och när de tog slut, läste jag dem igen. Därför blev jag väldigt glad när jag upptäckte att den första boken i favoritserien av John Marsden numera finns som film. I Sverige har inte Tomorrow When The War Began biopremiär förrän i april, men Fredrik och jag såg den redan i förrgår. Filmen var självklart inte lika bra som boken, men det var ändå kul att återuppliva gamla minnen! Ska bli spännande att se om det kommer någon uppföljare! Serien består av 7 böcker, så det finns en hel del material att använda i så fall!




Kommentarer
Cissi
2011-01-23 kl 15:17:40 http://cila.blogg.se/

Ååhh. Jag kommer ihåg när jag streckläste den serien. Ljumma hängmatteminnen =)

Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback