Var är snön?

Snön i Karlstad. Annandag jul 2009.


Det är helt sanslöst att inte snön kommit än!
Jag vet ju att många inte tycker om snö överhuvudtaget, men för mig försvinner all julstämning totalt när det bara regnar ute. Vanligtvis brukar första snön falla i början av november. Nu är det den 21 november och jag har inte sett skymten av en snöflinga. Det påstås dock att det snöade här i Dottevik för ett par dagar sedan, men jag missade det. Det gör mig lite ledsen.

Jag vet att många klagat på vädret de två senaste vintrarna, som bestått av extrem kyla och mycket snö. Självklart tycker jag också att det varit för kallt med -15 grader som standard hela vintrarna. Dock har jag aldrig varit med om så mycket julkänsla! Det har för en gångs skull varit snö när det ska vara det - nämligen i december! Jag hoppas verkligen att vädret vänder, så att vi får uppleva en vit jul till. Som det ser ut just nu, verkar det tyvärr inte finnas något tecken på kallare väder än 5-8 plusgrader.


Då kom första snön till Värmland:

2008 19 november
2009 5 november
2010 11 november



Kommentarer
Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback