Filmspelet


Igår spelade vi Filmspelet för första gången. Fredrik fick spelet av min storasyster i examenspresent, men vi har inte hunnit inviga det förrän nu. Deltagarna som slogs om segern var Cissi, Jesper, Fredrik och jag. Efter en spännande kamp slutade spelet så här: Cissi vann med 10 poäng, Jesper kom tvåa med 8, Fredrik fick 2 poäng och jag slutade på 0. Ja, jag vet. Det är ganska katastrofalt att inte få ett enda poäng. Fast jag skyller på att frågorna faktiskt var väldigt svåra, att jag inte sett tillräckligt mycket filmer och att jag har ett fruktansvärt dåligt minne.

Så hur är spelet då? Jo, jag gillar ett par saker med det. Framför allt är det ett väldigt praktiskt spel att ta med sig på resan, då förpackningen är liten och behändig. Jag gillar också idén med ett frågespel i lagom många kategorier. Reglerna är enkla. Dock är frågorna oftast väldigt svåra. Vem kan någonting om en svensk film som fått 0 röster på IMDB? Inte någon av oss i alla fall. För min del skulle jag gärna göra egna frågor och kategorier, för en lite roligare kamp. Vi borde nämligen ha klarat lite fler frågor, med tanke på att vi allihop tittar på minst en film i veckan (oftast fler).


Jag ger spelet 3 filmrullar av 5!



Trackback