Jobbsökande

Just nu är det kaos i min hjärna. Om en knapp månad examineras jag från musikhögskolan och ska då ut i arbetslivet. Detta betyder alltså att jag har fått ett godkänt examensarbete till slut! Det är så fantastiskt att jag fortfarande knappt tror på det. Kommer nog inte att förstå det förrän jag sitter med examensbeviset i handen!

Så hur ser min framtid ut just nu? Den är väldigt, väldigt oklar. Jag har fått sommarjobb på ett äldreboende inne i stan, där jag ska jobba 80 procent under större delen av sommaren. Jag har även fått förfrågningar om att arbeta som kantor under samma tidsperiod. Kanske kommer jag att ta det som extrajobb, beroende på när jag är ledig. Efter sommaren är det dock osäkert var och om jag får arbeta. Tre sökta jobb hittills. Håhåjaja, det känns lite smått jobbigt att behöva ägna så mycket energi åt jobbsökande när jag fortfarande inte har avslutat alla kurser i skolan. Fast glad är jag över att sommarjobbet är fixat i alla fall!

För övrigt verkar det som om många flyttar ifrån Arvika efter sommaren. Kommer att kännas konstigt att inte vara tillsammans med alla fina vänner resten av livet...



Kommentarer
Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback