Julklappstips

 
 
Här kommer ett litet julklappstips från pianofröken! Nu är det ju inte många dagar kvar till jul (bara 9 dagar!) och jag antar att ni är många därute som fortfarande inte köpt alla julklappar. För min del har jag inhandlat många av dem, men inte alla. Ska ta en sista julklappsrunda i veckan, tänkte jag. Hur som helst, till dem som ska köpa julklappar till en pianospelande släkting eller vän: Köp denna bok! Den har stått hemma hos mina föräldrar under hela min uppväxt och är en av de böcker som gjort att jag förbättrat mitt a vista-spel väsentligt.
 
Åse Söderqvist-Sperings böcker är lättspelade, men arrangemangen är ändå skrivna på ett sådant sätt att låtarna låter som "riktig musik". Trots att boken är alldeles för lättspelad för mig fortsätter jag att ta fram den varje jul. Den är trots allt en av de få pianoböcker med jullåtar som jag tycker om. Boken är gjord för pianister som kommit lite längre i sin undervisning (och är alltså inte en nybörjarbok). Passa på att köpa den och förgyll er jul med extra mycket pianomusik!



Kommentarer
Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback