29 juni 2013

Utsikt från den västra piren i Puerto Banús.
 
 
Vi började resans fjärde dag med att åka till mercadillon vid Centro Plaza. Denna marknad (tillsammans med ett flertal andra) har jag vandrat runt på sedan jag var väldigt liten, men återkommer varje gång jag åker ner till Spanien. Där går det att hitta billiga väskor, plånböcker och smycken. Denna gången fick både Fredrik och Jesper tag i varsin ny plånbok. Själv köpte jag ingenting.
 
Väl hemma igen bestämde vi oss för att spendera kvällen i Puerto Banús. Ytterligare en plats som jag återvänt till varje Spanienresa sedan den första år 1989. Hamnen har verkligen förändrats under de senaste 25 åren. Förr i tiden kunde vi vandra runt i butiker och faktiskt köpa någonting. Numera finns det inte ett spår av andra affärer än Golce & Gabbana och övriga märkesbutiker.
 
Vi åt mat på Picasso och visade sedan Jesper resten av hamnen. I den östra änden stannade Cissi och Jesper för att vila, medan Fredrik och jag vandrade ut på piren för att ta lite kort. Väl därute tog Fredrik fram en ring ur sin ficka. Numera är vi alltså förlovade.
 
Det är så sjukt hur mycket det spanska fastlandet har gett mig i livet. Där finns spår av barndomen, uppväxten och början av vuxenlivet. Fast det bästa är ändå att Spanien har gett mig Fredrik. Utan de här semestrarna hade vi kanske inte varit tillsammans - och definitivt inte förlovade.



Kommentarer
Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback