Arsenalen

Igår åkte Fredrik och jag iväg på en spontanutflykt i Sverige. Det hela började egentligen med ett skämt från Fredriks sida. Han har länge varit intresserad av militärhistoria och efter ett x timmars spelande av World of Tanks har även jag lärt mig lite info om stridsvagnar (kanske lite för mycket). Därför har vi länge pratat om att åka till stridsvagnsmuseet Arsenalen för att kika lite på utbudet där. Fast tiden och pengarna har inte riktigt funnits till. När Fredrik skojade om att vi skulle ägna morgondagen åt att åka en tur till Arsenalen, så nappade jag. Varför inte? Så iväg bar det! Ångrar det inte ett dugg, för det var ett himla bra museum!
 
 
 
Arsenalen bjöd verkligen på sommarväder - både sol och värme!
 
 
En av mina absoluta favoriter från museumet var Jagdpanzer 38, Hetzer.
 
 
Det fanns otroligt blandat med stridsvagnar - både gigantantiskt stora och mindre.
 
 
SdKfz 131, Marder II.
 
 
Stridsvagn 122, Leopard 2S. Det häftiga med denna tank är att den är stridsduglig och kan kallas in till militären för tjänstgöring om Sverige hamnar i krig.
 
 

Hej då, Arsenalen! Vi ses säkert igen!



Kommentarer
Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback